Vluchtelingen - Freebelgians - forum "Livres de guerre"
Pour profiter de
tous les avantages
de ces pages, vous
devez accepter
les cookies

Modérateur du livre
 Le débat sur ce livre

L'accueil
 Le menu
 Le forum
 Les livres
 Ajouter un livre, ...
 Rechercher
 Où trouver les livres ?
 Le Glossaire
 Les points
 Les pages LdG
 L'équipe
 Les objectifs
 La charte
 Droit de réponse
 L'aide

La description du livre

Freebelgians / Prosper Vandenbroucke

En réponse à
-1Nouvelle mise à jour du site Freebelgians de Prosper Vandenbroucke

Vluchtelingen de Fred Heremans le dimanche 18 avril 2004 à 17h30

Geachte Heer,

Van MevrouwAnny Schaillée heb ik Uw naam gekregen omdat ze denkt en hoopt dat U me kunt helpen met mijn probleem.
Ik tracht de jeugd van mijn moeder te achterhalen. Het is één van de vele feiten waar weinig over gesproken is, en alle documenten over haar jeugd zijn in een brand gebleven bij de Bevrijding in 1945.
Mijn moeder STOOP joanna was tijdens de oorlogsjaren 1914-1918 in Engeland in dienst bij een Engelse familie. Op 10 jarige leeftijd is zij wees geworden en in 1914 was zij 19 jaar oud. Zij is vermoedelijk vertrokken naar Engemland met haar zus Anna en schoonbroer Frans Govaerts.
In Engeland is zij bevriend geweest met de dochter des huizes, waar ze kontakt mee gehad heeft tot mijn geboorte in 1935.
Ik heb een postkaart die mijn geschreven en gepost heeft te Whaley Bridge en gericht aan haar schoonbroer in London.
Van haar vriendin heeft zij een trouwfoto ontvangen, genomen door een fotograaf in St Petersgate, Stockport.
Nu is mijn bedoeling om vanaf haar vertrek uit Belgie tot haar terugkeer de geschiedenis te achterhalen, welke weg zij heeft gevolgd, waar en bij wie ze in Engeland leefde, wat ze deed, enzomeer.
Daarom nu mijn vraag aan U Geachte Heer, zijn er nog sporen te vinden van Belgische vluchtelingen van en naar Engeland tijdens Wereldoorlog I ?
Graag had ik een antwoord gekregen op mijn vraag, via e-mail op freremans@tiscali.be, waarvoor reeds mijn hartelijke dank.
Heremans Alfred
Schoten

*** / ***

lue 841 fois et validée par LDG

décrypter

Pour contacter les modérateurs : cliquez !

bidouillé par Jacques Ghémard le 1 1 1970  Hébergé par PHP-Net PHP-Net  Temps entre début et fin du script : 0.02 s  5 requêtes